Råd hvis du skal tabe dig?

  • Undgå de hvide mad, som sukker, ris, pasta og brød.
  • Færre kulhydrater og flere grøntsager
  • Spis masser af proteiner af god kvalitet.
  • Undgå light produkter.
  • Spis 3 hovedmåltider om dagen.
  • Spring aldrig morgenmaden over.
  • Put kanel på maden, det er med til at stabilisere blodsukkeret.
  • Spis hørfrø , det skal males så det optages i kroppen.
  • Få motion hver dag, mindst 30 min. og få frisk luft.
  • Sov min 7-9 timer pr. døgn.
  • Drik masser af vand, ca. 1 ½ til 2 liter.
  • Find nogle lækre opskrifter med få kulhydrater.
  • Gør noget godt for dig selv, hver dag.
  • Elsk dig selv.
  • Nedbring stress.

Overvægt:
Skær ned på mad mængden- spis økologisk, få frisk luft, drik renset vand, undgå overflødig medicin, skær ned eller stop rygning. Hold pause fra alkohol og kaffe (Som begge sætter leveren på overarbejde).

Støt leverens afgiftnings evne, spis masser af grøntsager, specielt fra kålfamilien, bitre salater, radiser og mange af de stærk farvede bær og grøntsager- blåbær, solbær, brombær, gulerod.

Drik rigeligt med vand, spis mindre og mere vegetarisk.

Sørg for ikke at blive forstoppet, spis rigeligt med fibre, få væske og motion, brug om nødvendigt lavement for at sikre en god tarmudtømning.

Ved tungmetalbelastning (kviksølv, cadmium, bly), spis da bælgfrugter, bønner og linser, hvis fibre binder tungmetaller og øger udskillelsen, og smag til med tang, som også giver beskyttelse imod skader fra tungmetaller.

Der kan derudover arbejdes meget specifikt med udrensning og reduktion af toxin belastninger, men dette skal gøres på individuel basis og der henvises til praktiserende ernæringsterapeuter for mere detaljerede råd.

Krops-psykoterapi er en god terapiform, når psykiske forhold har kropslige følger.

Mange års kamp med vægten hos mange overvægtige kan føre til mange næringsmangler og fedtstof mangler, af den gode slags.

Så bare det af få en kost med et højt fiber og næringsindhold og tilstrækkelige mængder essentielle fedtstoffer kan hjælpe en person godt på vej. Det vil ikke bare give en bedre insulinfølsomhed, men også til et bedre selvoplevet helbred, som giver mere energi og overskud og færre symptomer fra kroppen.

Kosttilskud: 1-2 mdr.

  • Multivitamin
  • Zink
  • Fiskeolie
  • Magnesium
  • Chrom
  • Selen
  • C-vitamin
  • E-vitamin

Efter 2 mdr:

  • Multivitamin
  • Fiskeolie
  • C-vitamin

Husk: Et varigt vægttab kan tage lang tid, bare det at starte din forbrænding op, kan tage 4-6 uger. Din forvandling skal ske indefra, ikke udenpå (tabe kg), derefter kommer vægttabet helt af sig selv. Du skal have det godt imens du forsøger at tabe dig, ellers går du for hårdt til værks. Vær tålmodig, det tager tid at tabe sig og ændre sin livsstil.