Torsdag d. 16/4-15.

Jeg vågner, som sagt kl 5.30 og ligger og slapper af og prøver at holde min kvalme og svimmelhed ud.

Kl 6.30. Er jeg nød til at få lidt i maven, for at se om det kan fjerne min utilpashed. Så jeg tager et glas vand med nutra ultra clear plus PH. Den er regulerende på syre/base balancen og er støtte til afgiftningen af leveren og giver masser af næring til kroppen. Det hjælper lige med det samme:-).

Morgenmad:
Kl. 8.00. Noget nyt på morgenmads bordet, friskpresset æble med ingefær. Det smager helt fantastisk. Derefter laver jeg lavement, imens de andre spiser deres suppe. Jeg laver lavement, oliemundskyl og går en tur på ½ time.

Den afgiftende mad:
Ægge gratin med linser.
Bruneris.
Græskar og broccoli.
Smoothie: Avocado, spinat, ingefær, æble og citron.
Tilbehør: Olivenolie, sesamolie, hørfrøolie og avocadoolie.

Kl. 9.00. Har vi endnu en runde, hvor folk deler hvor de er henne i fasten/afgiftningen. Jeg fik en kop kamille the, vi må højest drikke 1 ½ liter vand/the om dagen.

Kl. 10.00 – 12.00. Kom der en yogainstruktør, som skulle lave yoga sammen med os.

Kl. 12.00 – 13.00. Har vi igen tegneterapi.

Frokost:
Kl 13.00. Er der frokost. Jeg får min proteindrik og går over på værelset og skifter tøj, jeg fryser helt vildt og skal ha noget varmere tøj på.

Den afgiftende kost:
Ovnbagte lincer/æg, med spidskommen og koriander.
Rødbedesalat.
Rå blomkål.
ovnbagte gulerødder.
Tilbehør: Olivenolie, hørfrøolie, avocadoolie og tidselolie.

14.30. Går vi igen en lang tur, som hjælper på afgiftningen.

15.00 – 16.30. Bliver vi undervist i hvordan vi måler/ser om vi kan tåle bestemte fødevarer, som er muligt at gøre her efter fasten. Og hvordan vi trapper op med mad efter fasten.

Vi skal starte med at teste fødevarer, en af gangen. Man tager sin puls, tæller slagene i 30 sek. og ganger det med to. Stiger pulsslagene med over ti pulsslag pr. minut, kan man ikke tåle den pågældende fødevare. Testen er dog ikke altid 100 % til at regne med.

Man starter med at sidde 5 min og få ro på pulsen, derefter tager man sin pulsen. Umiddelbart efter at den pågældende fødevare er indtaget, måler man pulsen igen. Så venter man 15 min igen og tager pulsen en gang til og er den steget, tages den igen ½ time senere.

Jeg testede æg her til aften. Min puls var på 36*2 =72 inden jeg spiste et æg. Lige efter var pulsen 74. Efter et kvarter var pulsen 39*2=78 og efter ½ time var den 39*2 =78. Så jeg kan altså godt tåle æg.

Når man vælger at teste, kan man ikke teste på de grøntsager man har fået under fasten. Test evt. en fødevare om morgenen og en ny om aftenen. Pulsen skal være tilbage til normal inden du tester en ny fødevare. Husk at skrive ned hvad du tester og du kan teste fødevarer op til 3 dage efter en faste.

Efter at en fødevare bliver testet og spist, skal du mærke efter hvordan det føles i kroppen bagefter. Får du nogle symptomer, ondt i maven, luft i maven, ledsmerter, kvalme, kløe eller andre mavesymptomer.

Efter endt faste:
Er det godt at starte op med let tilberedt mad. Har du for meget mavesyre efter fasten viser det sig ved at du er meget sulten.

Pas på med kaffe det laver hullet tarm og øger stress hormonerne. Det samme gør for meget kød og hvede.

Dem på afgiftende mad: Under fasten får man som regel rå grøntsager, når det er varmt udenfor og tilberedte grøntsager når det er koldt udenfor.

Afgiftende grøntsager er de svovlholdige grøntsager som spidskål, broccoli og blomkål.

Fennilke er fiberrig og beroliger fordøjelsen.

Græskar er kulhydrat, højt på karotener og er fiberrige.

Asparges og squash er en god kilde til at få glutamin.

Avocado er fiberrig og rig på gode umættede fedtsyrer.

Spirer er aktive enzymer med et højt indhold af biotin, folinsyre og C-vitaminer.

Hvidløg og ingefær er antiinflammatorisk.

Hvad mad trives du bedst på, er du en tur i Thailand, hvordan har du det i kroppen med maden dernede? Eller i andre lande, trives du bedre på udenlandsk mad?

Ipo-roxo er en the der er effektiv imod svamp og den er mild afførende. Den må dog ikke bruges til folk med alvorlige tarmlidelser, som har blodige eller voldsomme direah, da nogle ikke tåler den.

Folk med inflammation i tarmsystemet frarådes også at bruge probiotika.

For meget C-vitamin kan give nyreskader ved mænd, problemer ved dysbioser og symptomer som oppustet mave eller luft i maven.

Er der tendens til forstoppelse er magnesium, olieshot, vand, lavement eller motion en gode mådes er komme af med forstoppelsen på. Olie/fedt er altid godt for tarmen og blodsukkerreguleringen.

Kl. 16.45. Havde vi igen tegne terapi, vi manglede de sidste 3 kursister.

Kl. 18.30. Spiste vi aftensmad. Jeg testede et æg, hvor er det skønt at få noget at spise, det smager jo fantastisk og det bedste er at jeg ikke reagerer på æg. FEDT, for jeg spiser mange æg :-).

Den afgiftende kost:
Ovnbagte løg og squash.
Quinoa og spirrer.
Humus med kikærter.
Oliven.
Salat med spinat og fennikel.
Tilbehør: Olivenolie, hørfrøolie, avocadoolie og tidselolie.

Jeg er på køkkentjansen, så vi vasker op indtil vi skal ud og gå en tur.

Kl. 19.45. Går vi allesammen ned mod havet, vi skal se solnedgangen, den var SÅ smuk. God slutning på et dejligt retreat. Med masser af kvalme, ubehag, ondt i maven og svimmelhed ;-). Jeg må ha haft nogle gamle toxiske depoter. Jeg slutter aftenen af med et lavement kl 21.00. Derefter sidder vi noglestykker og sidder og snakker indtil kl 22.00.

MettePicMonkey CollageAfgiftende mad!

Save